Технологічний процес обробки деталі "вал"
Краткое сожержание материала:
Размещено на
Вступ
Провідне місце в економіці належить машинобудуванню, яке забезпечує матеріальну основу технічного прогресу всіх галузей економіки: верстатобудування, приладобудування і багато інших галузей. Головне завдання в машинобудуванні полягає в підвищенні темпів і ефективності розвитку екології на базі наукового технічного прогресу, технічного переозброєння і реконструкції виробництва, інтенсивного-використання створеного виробничого потенціалу, вдосконалення системи управління господарського механізму. У рішення цієї задачі істотне місце займає створення і випуск високопродуктивних машин і устаткування великої потужності, впровадження нової техніки на базі електронно-обчислювальних машин (ЕОМ) і сучасних конструкційних матеріалів. Особливе значення приділене прискореному розвитку комплексів металообробного устаткування, оснащених промисловими роботами, верстатами з числовим програмним управлінням (ЧПУ), які забезпечують високий ступінь продуктивності виконання операцій, надійність і точність, зниженню металоємності виробів, економії паливно-енергетичних ресурсів, підвищенню довговічності виробів, що відповідають або перевершують по своєму рівню і якості кращим вітчизняним і зарубіжним аналогам.
Збільшився випуск продукції в машинобудуванні у зв'язку з широким впровадженням гнучких переналагоджуваних пристроїв, автоматичних ліній, машин і устаткування з вбудованими засобами мікропроцесорної техніки, багатоопераційних верстатів з ЧПУ, робототехнічні, роторні і роторно-конвейєрні комплекси. У верстатобудівній промисловості вдосконалення структури устаткування, що випускається, підвищує його продуктивність в 1,5-2 рази. Розвиток спеціалізованих виробництв ріжучого інструменту, підвищує випуск високопродуктивного ріжучого інструменту з переточуваними пластинами з твердих сплавів і металокерамічних із зносостійкими і багатошаровими покриттями. У машинобудуванні застосовуються роботи, що забезпечують перехід до повної автоматизації виробництва, за принципом безлюдних технологій.
1. АНАЛІЗ КОНСТРУКЦІЇ ВУЗЛА І ДЕТАЛІ
1.1 Опис конструкції деталі. Визначення конструкторського коду
Задана на проектування деталь відноситься до класу маточини і являє собою комбінацію ділянок , що обмежених циліндрами. Деталь має отвори різних діаметрів і шпонковий паз. Габаритні розміри деталі :
Lmax= 116 мм ; Dmax=140мм .
З найбільш високою точністю обробляються поверхні : 2, 5.
Найбільш високою якістю поверхні характеризується поверхня : 2, 4, 6, Виконую ескіз деталі та проставляю поверхні:оброблювальні по параметру Ra= 1.6 мкм.
Виконую ескіз деталі та проставляю поверхню:
Малюнок 1.1 Ескіз деталі
Таблиця 1.1
Позначення поверхні деталі |
кількість поверхонь |
Розмір, поле допуску і відхилення |
Допуск Т (мм) |
Шорсткість Ra ( мм ) |
Призначення Поверхні деталі |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Поверхня торця 1 |
1 |
L= 116 мм h 14 (-1.4) |
1,4 |
12,5 |
Не сполучається, обмежує довжину деталі. |
|
Зовнішня поверхня 2 |
1 |
140f9 |
0.1 |
1.6 |
Сполучається, служить для установки циліндричного штифта. |
|
Отвір3 |
1 |
13Н12 |
0,18 |
Сполучається |
||
Галтель4 |
1 |
R1.6 |
6,3 |
Плавний перехід між суміжними поверхнями і зниження консетрації напруг. |
||
Зовнішня поверхня 5 |
1 |
78f9 |
0,074 |
1,6 |
Сполучається, служить для установки радіального підшипника. |
|
Фаска 6 |
1 |
1g45° |
0,25 |
12,5 |
Не з'єднується, призначені для спрощення сладання. |
|
Поверхня торця 7 |
1 |
- |
Не сполучається, обмежує довжину деталі. |
|||
Паз 8 |
1 |
12D10 |
0.07 |
6,3 |
Призначена для установки призматичної шпонки. |
|
Отвір9 |
1 |
9 |
0,062 |
3,2 |
Сполучається |
|
Отвір 10 |
1 |
18Н12 |
0,18 |
3,2 |
Сполучається |
|
Отвір 11 |
1 |
62Н11 |
0,19 |
3,2 |
Сполучається |
|
Галтель12 |
1 |
R3 |
- |
12,5 |
Не сполучається |
|
Отвір 13 |
1 |
58Н14 |
- |
3.2 |
Сполучається з шайбою гідроциліндра |
|
Галтель14 |
1 |
R1 |
- |
12.5 |
Не сполучається |
|
Отвір 15 |
1 |
52Н14 |
- |
3.2 |
Не сполучається |
|
Галтель16 |
1 |
R1 |
- |
12.5 |
Не сполучається |
Визначаємо конструкторський код деталі по [7]:
Визначаємо конструкторський код деталі по [7]:
71 - клас деталей, тіла обертання типу валів;
5 - підклас, тому що L/D>2, а зовнішня поверхня циліндрична;
4- група, тому що зовнішня поверхня ступінчата без закритих уступів, ступінчата, двох стороння форма деталі;
1 - підгрупа, тому що деталь не має центрального отвору;
3 - вид, тому що деталь має шпонковий паз на зовнішній поверхні, без отворів на осі деталі.
Конструкторський код деталі: БМКК 715513.010
1.2 Аналіз технічних вимог на деталь
Таблиця 1.2
№ п/п |
Зміст технічної вимоги |
Яким методом оброб-ки можна забезпечити виконання |
Якими засобами виміру можна контролювати виконання вимог |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1 |
НВ 285 |
За технологією заготівельного цеху |
Пресс для контролю твердості по Бринеллю |
|
2 |
Незазначені гранич-ні відхилення розмі-рів пов. h14, Н14, Js14 |
Звичайними методами обробки за розроб-леною технологією |
Універсальними засобами і методами виміру |
|