Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Производство и технологии

Оздоблення і художнє оформлення текстильних матеріалів

Тип: курсовая работа
Категория: Производство и технологии
Скачать
Купить
Коротка історія виробництва текстилю. Властивості, що визначають формоутворювальну здатність текстильних матеріалів. Колір і фактура як засіб художньої виразності тканини. Види оздоблення, які широко використовуються для художнього оформлення одягу.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

КУРСОВИЙ ПРОЕКТ НА ТЕМУ:

"Оздоблення і художнє оформлення текстильних матеріалів"

Зміст

Вступ

1.Історія виробництва текстилю

2.Властивості, що визначають формоутворювальну здатність текстильних матеріалів

3.Декоративне оздоблення текстилю

3.1 Українська народна вишивка

3.2 Аплікація як елемент оздоблення

4. Колір і фактупа як засіб художньої виразності текстилю

5.Особливості моделювання і художнього оформлення тканин в клітинку і смужку

6.Художній розпис тканин (техніка батік)

6.1 Холодний батік

6.2 Гарячий батік

6.3 Вільний розпис

Висновки

Ескіз моделі виробу з елементом оздоблення (вишивкою)

Види оздоблення, які широко використовуються для художнього оформлення одягу

Перелік використаних джерел

Вступ

Текстильна промисловість на початку нового століття ввійшла в список передових галузей світової індустрії, що найбільш інтенсивно розвиваються. У той же час вітчизняна текстильна промисловість поступово втрачає раніше зайняті позиції, її відсоток в економіці країни складає 0,5 %, тому вона має потребу в корінній реорганізації та технічному переоснащенні. Їхньою основою повинні стати новітні ефективні й екологічно безпечні технології, що дозволяють забезпечити випуск конкурентнспроможної продукції високої якості і різноманітного асортименту. Виконання цієї задачі залежить від вирішення ряду проблем, пов'язаних з удосконаленням технологічного процесу опорядження текстильних матеріалів.

Найбільш складною технологічною операцією опоряджувального виробництва є колористичне оформлення тканин, особливо способом друкування, що дозволяє суттєво розширити можливості художнього оформлення текстильних матеріалів із целюлозних волокон. Для друкування целюлозних тканин використовується широкий асортимент класів барвників: кубові, активні і пігменти. Активні барвники мають ряд переваг, але їх застосування для друкування обмежується, головним чином, дефіцитністю і дороговизною загусників на основі альгінатів. Вартість та якість загусника відчутно впливають на економічні показники опоряджувального виробництва і можуть складати від 10 до 42 % від загальних матеріальних витрат на друкування текстильних матеріалів. У закордонних фірмах дана проблема вирішується шляхом використання модифікованих форм найбільш доступного полісахариду - крохмалю. В США щорічне виробництво модифікованих крохмалів перевищує 800 тис. т, а в Російській Федерації їх випуск становить 40 тис. т при потребі - 200 тис. т. Але імпорт таких препаратів економічно недоцільний при перевиробництві основної сировини - крохмалю. Тому виникла реальна потреба в створенні вітчизнянного виробництва модифікованого крохмалю, так як проблема вибору загусників друкарських фарб - одна з найбільш гострих для вітчизняної текстильної галузі, оскільки, саме вироби з текстилю надають інтер'єру завершеного вигляду і створюють певний настрій та є кінцевим штрихом логічної вершини в створенні дизайну.

До вибору тканини необхідно відноситися досить уважно, як і до вибору моделі, тому що далеко не кожна тканина підходить за фактурою, кольором, призначенням. В магазинах знаходиться широкий асортимент тканин - шовкові, вовняні, синтетичні, з друкованим малюнком різного масштабу, а також гладко фарбовані з різною поверхнею - бархатні, фактурні, строкатоткані, в клітинку, в полоску різних масштабів, з блискучою поверхнею. Поряд з тканинами, маючими малюнки великих орнаментальних форм, розповсюджені тканини з маленьким малюнком.

При виборі тканини важлива практична чутливість. Крім зорового сприйняття тої чи іншої тканини велике значення має відчуття її практичних якостей (м'якості, незминаючості, пружності), уміння визначити її функціональні достоїнства в практичному застосуванні. Бажано знайти правильне співвідношення між тканиною, майбутнім виробом і зовнішністю людини. Кожний матеріал володіє фізичними, механічними, хімічними і геометричними властивостями, які визначають його призначення і сферу застосування.

Наша промисловість випускає бавовняні, лляні, вовняні і шовкові тканини, що нараховують більше чотирьох тисяч артикулів. В існуючому асортименті, діє постійна заміна застарілих артикулів: тканини, які вийшли з моди Ї знімаються з виробництва, а поновлення асортименту проходить завдяки вкладанню нових хімічних волокон та зміні структури колориту обробки.

Мода розвивається шляхом створення визначених форм одягу за допомогою крою. Популярні: бавовник, льон, шовк - бажано натуральний, але можливий з різноманітними домішками і поліестерами.

При використанні тканин, необхідно керуватися такими критеріями як: практичність і єдність стильового оформлення. Найбільш раціональним є застосування натуральних тканин (льон, бавовна, шерсть) з синтетичними домішками, що забезпечують довговічність служіння і легкість догляду. В залежності від завдання, яке ставиться перед текстильними ансамблями, колір тканини може бути яскравим або нейтральним.

1. Історія виробництва текстилю

Кожен метр текстильного матеріалу, виготовленого у наш час, несе у собі пам'ять та знання, накопичені і акумульовані тисячоліттями. До появи перших хімічних волокон (в кінці ХІХ ст.) людина вже знала і застосовувала чотири важливі природні волокна: льон, бавовна, вовна і шовк. Археологічні розкопки засвідчують, що ще на найдавніших стадіях розвитку, люди вміли ці волокна вирощувати і переробляти у тканину, а згодом -- у виріб,тим самим беручи участь у боротьбі за своє існування з природою, пристосовуючи її до своїх потреб. Першим волокном, яке застосувало людство став льон. Ще п'ять тис. років до народження Христа у долині ріки Ніл на території сучасного Єгипту з з льону виготовляли тканини. Раніше наші предки могли використовувати волокна зі стебел луб'яних рослин, виплітати із них зразок тканин і використовувати їх для покриття свого тіла. Мешканці найденого археологами на березі Швейцарського озера давнього поселення, яке процвітало в кінці кам'яного віку (неоліт ~ 8- 3 тис. років до нашої ери), вміли ткати з льону. Під час розкопок цього поселення в Швейцарії, були знайдені виткані лляні волокна, фрагменти тканин і примітивні знаряддя, за допомогою яких виготовлялась пряжа і тканина. Другим важливим волокном, яке освоїла людина стала вовна. Мешканці того ж давнього поселення на території сучасної Швейцарії розводили овець. Найдавніша дата, пов'язана з вівчарством і виготовленням вовни, підтверджена розкопками, відповідає 4000 років до н.е. Третє важливе волокно освоєне людиною - бавовна. Перше матеріальне підтвердження його виробництва датується 1000 років до н.е., про що говорять археологічні розкопки поселення в Індії. Купці завозили бавовну з Індії на Близький Схід, в Центральну Азію, а пізніше в Китай. Саме слово бавовна ("cotton") походить від арабського слова "quoton". Однією Ії загадок розвитку людської цивілізації залишається питання: яким чином людина навчилася вирощувати бавовну, прясти і ткати з нього полотно в один і той же час на різних континентах (в Азії і в Південній Америці, в Перу). Четверте важливе природне волокно - шовк. Ймовірно, батьківщиною його виробництва є Китай. Легенда говорить, що китайська імператриця Xен-Лінг-Чі (~2600 років до н.е.) перша відкрила це знамените волокно. Вона випадково впустила кокон в гарячу воду і побачила, що із розм'яклого кокона відокремились шовкові нитки. Імператриця зрозуміла призначення цих ниток. Так народилась найдавніша культура шовководства, заснована на життєдіяльності тутового шовкопряду, які харчуються листям білої шовковиці. Китайці довели культуру і виробництво шовку і шовкових ниток до ідеалу і приблизно 1400 років до н.е. тканини із шовку різного виду і одяг з них із них стали предметами повсякденного застосування в цій країні.

В ХVI - XVII ст. виробляли дуже щільні, важкі тканини (сукно, оксамит, парчу і т.п.). З них відповідно виготовляли складні громіздкі костюми.

В кінці XVIII ст. характер жіночого костюму під впливом Античності різко змінюється, зникають каркасні, важкі форми і актуальними стає одяг з м'якими драпіровками на м'яких світлих гладко фарбованих тканинах, коли кожна фалда дає глибокі світлотіні. Відповідно з'являється серпанок, муслін, батист, кашемір переважно світлих тонів.

До 30-х рр. XIX ст. в костюмі знову починає з'являтися чіткість форм; на зміну легким тканинам приходять більш жорсткі, хоча і менш громіздкі і важкі, ніж раніше. Це муар, тафта, атлас і т.д.

Вплив пластичних властивостей матеріалів на характер форми одягу можна спостерігати також і на прикладах народних костюмів. Так, російські селянки шили свій одяг з домотканого льняного або вовняного полотна. Така тканина відрізнялася значною товщиною і жорсткістю, тому вона погано драпірувалася і була здатна утворювати лише жорстку форму одягу типу футляра. Ці якості тканини визначили характер пластики костюма - прямолінійну геометричну, на відміну від інших епох, коли одяг виготовлявся переважно з натуральних шовкових тканин, які мають прекрасні пластичні властивості: "текучість", рухливість, здатність створювати красиві драпіровки.

2.Властивості,що визначають формоутворювальну здатність текстильних матеріалів

Другие файлы:

Гідрофобна обробка текстильних матеріалів
Вплив технологічних параметрів процесу покриття текстильних матеріалів поліакрилатами на гідрофобний ефект. Розробка оптимального складу покривної гід...

Художнє оформлення дошкільного закладу як засіб естетичного виховання дітей
Поняття, шляхи, джерела, засоби та методи естетичного виховання. Проблема організації естетичного розвиваючого середовища в дошкільному навчальному за...

Опорядження текстильних матеріалів на основі суміші волокон шерсті та поліаміду
Основні властивості поліамідного та шерстяного волокон та їх суміші. Технологічний процес підготовки текстильних матеріалів із суміші поліамідних воло...

Матеріалознавство швейного виробництва
Описание:У посібнику представлені вдомості про класифікацію та властивості текстильних волокон, пряжі та ниток, основи технології виробництва текстиль...

Художнє оформлення дошкільного закладу як засіб естетичного виховання дітей
Поняття і шляхи естетичного виховання. Джерела, засоби та методи проведення естетичного виховання. Художнє оформлення дошкільного закладу як засіб вих...