Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Бухгалтерский учет и аудит

Порядок приймання та передачі справ при зміні бухгалтера

Тип: контрольная работа
Категория: Бухгалтерский учет и аудит
Скачать
Купить
Порядок приймання та передачі справ при зміні бухгалтераОдним з важливих напрямів організації бухгалтерського обліку є організація облікового підрозділу підприємства на чолі з головним бухгалтером. Крім того, всі питання, пов'язані зі зміною головного бухгалтера (або бухгалтера, якщо бухгалтерський облік ведеться одноосібно) у процесі діяльності підприємства врегульовуються завдяки організації бухгалтерського обліку.Статус бухгалтера на підприємстві є особливим і пов'язаний з веденням бухгалтерського обліку, який має важливе значення для управління підприємством. Посада бухгалтера вимагає особливого порядку приймання-передачі справ з документами від бухгалтера, який звільняється, до бухгалтера, який приймає справи.Оскільки відповідно до законодавства відповідальність за організацію бухгалтерського обліку несе власник (керівник), саме він зобов'язаний забезпечити приймання-передачу справ і документальне оформлення цієї процедури.На сьогодні законодавством України не регламентується порядок передачі та приймання справ бухгалтерами. Відсутність нормативного регулювання на державному рівні призводить до того, що процедура приймання-передачі справ може й не відбуватися або проходить на власний розсуд бухгалтера чи керівника.Процедура приймання-передачі справ може передбачати декілька етапів. Загальний порядок дій у ході звільнення колишнього і приймання нового бухгалтера на підприємстві наведено у службових записках.Дотримання даної процедури дозволить усунути порушення у веденні бухгалтерського обліку та контролю на підприємстві, а також розмежувати відповідальність між новим бухгалтером і його попередником.Для проведення приймання-передачі керівник підприємства має видати наказ, в якому необхідно зазначити порядок проведення перевірки документації, яка передається, та відповідальних осіб за її здійснення (комісія з приймання-передачі справ), необхідність залучення сторонніх осіб (аудиторської фірми, вищої установи), особу, якій має бути передано справи, а також період, протягом якого здійснюється приймання-передача справ. Зокрема, тривалість останнього залежить від особливостей підприємства та погоджується з бухгалтером, який звільняється.До складу комісії з приймання-передачі справ включають не менше трьох компетентних у питаннях бухгалтерського обліку працівників, у тому числі, бухгалтера, який звільняється. У випадку відмови бухгалтера, який звільняється, брати участь у прийманні-передачі справ, про це робиться запис в акті.До роботи в комісії може залучатися претендент на посаду бухгалтера. У філіях або дочірніх підприємствах у роботі комісії має брати участь бухгалтер головного підприємства. Графік роботи комісії є додатком до наказу керівника про приймання-передачу справ.Для здійснення перевірки документації, яка передається, необхідно визначити період, за який мають бути перевірені документи.Для правильного оформлення приймання-передачі справ перш за все потрібно ретельно підготувати бухгалтерську документацію до перевірки.На визначену та погоджену з бухгалтером, який звільняється, дату передачі справ всі облікові записи за минулий період необхідно завершити, що означає:=> укомплектування у справи первинних документів;=> формування облікових регістрів;=> заповнення форм бухгалтерської звітності.Підготовці до перевірки підлягають всі облікові книги та журнали, які ведуться на підприємстві (журнал реєстрації довіреностей, книги обліку придбання та продажу, касова книга, книги з обліку роботи реєстратора розрахункових операцій тощо).У ході підготовки документації може виявитися, що не вистачає деяких документів. Факт недостачі документів реєструється в акті приймання-передачі справ. Надалі документи, яких не вистачає, підлягають відновленню. Якщо з певних причин це неможливо, слід застосувати норми законодавства. За умови виявлення відсутності певного журналу, він має бути заведений з дня приймання-передачі справ новим бухгалтером.Претендент на посаду бухгалтера зацікавлений у тому, щоб ознайомитися з бухгалтерським обліком підприємства, а також переконатися, що всі необхідні для його подальшої роботи документи наявні.Зокрема, на даному етапі він повинен вивчити установчі документи підприємства, з'ясувавши при цьому такі питання:=> хто є засновниками підприємства, які їх частки в статутному капіталі;=> яка сума статутного капіталу;=> який порядок формування інших фондів;=> які основні види діяльності підприємства та які з них підлягають ліцензуванню;=> чи вносилися зміни до установчих документів у законодавчо встановленому порядку.Крім того, обов'язково необхідно перевірити наявність таких документів:=> довідки про присвоєння ідентифікаційного коду;=> довідки з ДПАУ про реєстрацію;=> свідоцтво про реєстрацію як платник ПДВ (якщо є);=> свідоцтва про реєстрацію у фондах соціального страхування;=> довідки з банків про відкриття рахунку;=> необхідні ліцензії, патенти, дозволи.Обов'язково необхідно вивчити акти перевірок податкової служби, фондів соціального страхування на предмет виявлених порушень і сум штрафних санкцій.Вивченню також підлягають аудиторські висновки, матеріали внутрішніх перевірок, ревізій, інвентаризацій за умови їх наявності.Ознайомленню з підприємством сприяє також вивчення укладених договорів і дисципліни їх виконання.Претендент на посаду бухгалтера отримує можливість дізнатися про контрагентів підприємства, види господарських договорів, наявність актів звірок і частоту їх проведення.Одним з найвідповідальніших етапів є знайомство з організацією бухгалтерського обліку на підприємстві. Зокрема, підлягають з'ясуванню такі питання:=> яка застосовується форма ведення бухгалтерського обліку;=> чи розроблено внутрішні документи, які регламентують фінансову політику підприємства;=> чи розроблено графік документообороту:=> яким чином розподілено обов'язки між працівниками бухгалтерської служби;
Другие файлы:

Підвідомчість справ господарським судам
Загальна характеристика системи господарських судів України, яка встановлена Законом "Про судоустрій і статус суддів". Поняття та види підвідомчості с...

Підсудність адміністративних справ
Компетенція місцевих, окружних та апеляційних судів. Територіальна та інстанційна залежність адміністративних справ. Вищий суд України та його постано...

Номенклатура справ відділу кадрів
Номенклатура справ: визначення поняття, призначення і порядок розроблення. Формування та зберігання особистих справ працівників. Основні документи, як...

Технологія забезпечення безпеки приймання продукції матеріально-технічного призначення
Основні моменти процедури приймання товару. Етапи процесу прийняття товару покупцем. Особливості приймання товару за кількістю та за якістю. Головні п...

Порядок розгляду справ про усиновлення дітей
Право на усиновлення як форма особистого влаштування дитини, позбавленої батьківського піклування. Правові наслідки усиновлення та особливості розгляд...